Veel gestelde vragen

Zijn de artikelen op de website op voorraad?

Als er geen levertijden bij staan, of “Pre-order”, zijn de artikelen in principe altijd op voorraad. Soms hebben we zelfs meer voorraad dan online staat, om te voorkomen dat online-bestellingen en winkel-verkopen elkaar kruisen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen krijg?

Dat hangt af van de dag en het tijdstip waarop besteld wordt.
De meeste pakketten versturen wij via de DPD en meestal op een woensdag of donderdag
(dan moet er op resp. dinsdag/woensdag uiterlijk om 16.00 besteld en betaald zijn), soms ook op andere dagen.
Kleine pakketten via de post kunnen vaak nog op de dag  dat wij de betaling ontvangen hebben of anders op de volgende dag opgestuurd worden (tenzij wij afwezig zijn).

Indien wij afwezig zijn door b.v. markten, duurt het enkele dagen langer.

Houd er rekening mee dat een bankoverschrijving soms een aantal dagen nodig heeft om
binnen te komen.

Bestellingen binnen Nederland worden 1 à 2 werkdagen na verzending geleverd.
Bestellingen naar België worden 2 à 3 werkdagen na verzending geleverd.
Bestellingen naar overige Europese landen worden 3 à 5 werkdagen na verzending geleverd.

Ik heb iets besteld dat nog niet op voorraad was. Hoe weet ik wanneer het artikel er is?

Zodra het artikel bij ons binnen is, krijg je altijd direkt een mail. Je hoeft dus niet zelf te emailen of te telefoneren of je bestelling er al is. Heb je niets gehoord, dan is het er nog niet.

De aangegeven “verwachtte levertijd” is voorbij maar ik heb nog niets gehoord. Hoe kan dat?

Ook wij zijn afhankelijk van onze leveranciers. Soms hebben zijzelf ook nog niet voldoende produkten op voorraad om deze naar ons te sturen. Bij op-maat-gemaakte artikelen hangt het af van het aantal bestellingen dat de leverancier hiervoor heeft, je bent niet de enige die iets wil hebben! En tenslotte blijven leveringen soms lang liggen bij een transporteur of de douane.

Hoe kan ik een bestelling betalen als ik dit niet via de website kan of wil doen?

Het handigst is een bankoverschrijving. Je kunt de bankgegevens op onze contactpagina vinden.

Ik wil van een produkt meer exemplaren hebben dan de website als voorraad aangeeft. Kan dat?

Vaak hebben wij meer exemplaren op voorraad dan de website aangeeft. Dit om te voorkomen dat een webshop-bestelling een verkoop in onze vaste winkel in Tilburg of tijdens een markt kruist. Je kunt ons een mail sturen waarin je vraagt of we het gewenste aantal op voorraad hebben.

Ik ben op zoek naar iets wat niet op jullie site staat. Kunnen jullie daar aan komen?

Wij hebben veel meer produkten in onze winkel dan op onze site staat. Daarnaast kunnen wij ook aan heel veel produkten komen die we niet op voorraad hebben. Stuur ons een mailtje.

Kan ik korting krijgen bij een grote bestelling?

Bij bestellingen boven de 1000 euro geven wij een korting van 5% en (tot een maximum van 30 euro) gratis transport. Uitzonderingen:
– tenten
– indien er met Paypal betaald wordt (gezien de hoge kosten daarvan voor ons)

Kan ik club-korting krijgen?

Aangezien 99.95% van onze klanten lid zijn van een club: nee, sorry. Je kunt echter wel korting krijgen bij grotere bestellingen, zie vorige vraag.

Versturen jullie buiten de EU?

Nee, helaas.

Wanneer kan ik jullie telefonisch bereiken?

Wij zijn o.h.a. alleen telefonisch bereikbaar tijdens openingstijden. Zie daarvoor steeds onze winkel pagina op de website.
Een email is over het algemeen beter en sneller. Of stuur een bericht via FB.

Verhuren jullie ook spullen?

In principe verhuren wij geen spullen.

Retourbeleid

Mocht een product niet voldoen, laat het ons dan binnen 14 dagen na ontvangst weten. In overleg krijg je dan een ander product (b.v. een andere maat), een tegoedbon, of je geld terug. Retourzendingen zijn op je eigen kosten en risico. Verzendkosten van een vervangend product zijn voor ons. Het vervangende product opsturen of geld terug storten gebeurt na ontvangst van het geretourneerde product.
Voorwaarden:
– items mogen niet gebruikt zijn (natuurlijk wel gepast)
– items met korting kunnen niet geruild worden
– alle kaartjes moeten nog aan het product zitten en in / met de originele verpakking
NB: bij retour zenden of annuleren van een volledige bestelling, gedaan met Paypal, worden de Paypal kosten afgetrokken van het retourbedrag.